Товщиноміри
Товщиномір –невеликий ручний портативний прилад, що дозволяє визначити шар фарби і інших матеріалів, які нанесені на вироби.
Товщиномір необхідний для виконання простого завдання – вимірювання відстані від початку лакофарбового покриття до основи деталі. При скануванні обраної області пристрій враховує не тільки шар фарби, а й шпаклівку, за рахунок чого користувач і отримує необхідну інформацію про проведення деяких робіт над конкретною деталлю.
Кожен автолюбитель, який застосовує товщиномір для проведення самостійної діагностики автомобілів, повинен пам'ятати, що на заводі на кузовні частини машини наносять шар фарби в 0,7–1,9 мм. На підставі цих даних можна зробити висновок про стан конкретної деталі транспортного засобу. Якщо кузов машини піддався реставрації після аварії, найімовірніше для його відновлення наклали шар шпаклівки, щоб приховати пошкодження. На шпаклівку була нанесена фарба, і це серйозно підвищує товщину лакофарбового покриття деталі. В середньому, мінімальний шар фарби і шпаклівка на товщиномірі покажуть результат 2,1–2,7 мм. Якщо відновлення деталі проводилося недбало, то цифри можуть бути значно вище.
Автомобіль після відновлення хорошими майстрами може проїздити десятки років, не подаючи жодних ознак несправності. Однак його безпека викликає серйозні питання, оскільки в результаті попередньої аварії могли бути порушені геометричні параметри кузова, що знизило закладений в нього баланс для протистояння зовнішніх пошкоджень. Якщо відновлювали кузов після аварії любителі, то проблеми з ним ризикують початися через кілька місяців, коли деталі почнуть іржавіти, а шпаклівка відлущуватися.
Види товщиномірів
Принцип роботи товщиноміра досить простий. Прилад виробляє підрахунок відстані від поверхні, до якої торкається впритул до основи деталі.
У найпростіших магнітних товщиномірах принцип роботи досить примітивний – в корпусі міститься магніт, який визначає ступінь тяжіння до металевої деталі, стрілка покажчик або електронний дисплей демонструють результат. Як ви розумієте, чим ближче буде магніт до металу, тим тяжіння буде сильніше.
Електромагнітні товщиноміри відносяться до більш дорогих екземплярів, вони більш точні і базуються на принципі електромагнітної індукції, тобто працюють за допомогою датчиків Холла. Принцип дії електромагнітного товщиноміра наступний – кузов являє собою свого роду замкнутий ланцюг, і чим менше буде зазор, в даному випадку товщина ЛКП, тим сигнал буде сильніше.
Вихрострумовий ультразвуковий товщиномір. Існують авто, у яких деякі деталі кузова виконані з алюмінію, тому електромагнітні товщиноміри для них не підійдуть, а вимірювання не дасть результатів. Рішенням є використання вихрострумових приладів. Товщиномір, що працює за цією технологією, здатний адекватно оцінювати товщину лакофарбового покриття на будь-який тип металу, при цьому він здатний демонструвати досить точні результати. Єдиний нюанс, при роботі з міддю і алюмінієм, результати вимірювань будуть більш точними, ніж при вимірюванні товщини ЛКП на залізі. Іноді похибки дуже великі, тому використовувати товщиномір даного типу рекомендується виключно за призначенням – для алюмінієвих і мідних поверхонь.